just me, myun.
Monday, November 28, 2016 @ 1:29 PM

My life is a like a flower that hasn't bloomed yet.
From the start of this youth,
I want to treasure it and have no regrets.

On the other shore of sadness,
It is said that there is a smile,
Finally we arrived.
But what are we waiting for?

The purpose is not to run away.
It's to chase after dreams.
We should have hone out to travel,
On that summer day so long ago.

Even tomorrow,
if you see it.
Though there isn't a sigh either.
Like a ship going against the current flow.

Right now,
Go forward,
Move ahead.

Even if it cuts through the rain and clouds.
The wet roads shine.
Only the dard will teach,
A stronger and stronger light.

Be strong,
Go forward,
Move ahead.

end.
Monday, August 1, 2016 @ 3:33 AM

Jujur dalam diri aku ni...
aku tak nak teruskan hidup ni lagi..
aku nak biar diri aku macam ni...
penat...
aku tak sanggup dah...
sangat tak sanggup...
aku menyusahkan hidup semua orang...
apa yang aku buat sentiasa akan rasa bersalah...
aku tak sanggup nak hadap semua ni lagi...
hidup macam patung...
aku tak nak tengok cahaya lagi...
aku tak nak tengok riangnya suasana...
semua tu buat aku sakit...
aku nak berhenti...
aku penat hadap laptop ni berjam jam...
aku penat terbaring kat katil ni sorang2...
aku penat nak tahan sakitnya badan aku ni...
aku penat nak hidup...
aku penat...
aku penat dengan segalanya...
penat...
serius aku penat...
...
tapi aku tak pernah pernah nak rindu, sayang seseorang...
dan aku sangat penat nak tunggu...hakikatnya aku sentiasa...
aku penat lah bodoh...
aku tak nak hidup lagi...
biar badan aku yang teruskan hidup...
jiwa aku penat...dengan segalanya...
sungguh aku penat, dan
aku nak berhenti walaupun terpaksa teruskan.
Friday, April 1, 2016 @ 3:01 PM
Assalamualaikum


~ Hati ~
Biar hati sakit kerana seseorang melupakan kita,
tetap pula kita masih mencintainya.

Biarlah hati sakit kerana perbuatan seseorang,
tetap pula kita membalasnya dengan budi.

~ Jujur ~
Pada akhirnya,
kita akan dapat melihat siapa benar, siapa salah,
dan
siapa yang mengorbankan dirinya untuk kita.

~ Ikhlas ~
Orang yang ikhlas,
sulit untuk melakukan yang baik,
sesungguhnya,
tanpa disedari,
mempertahankan yang tidak baik.
Friday, February 26, 2016 @ 12:01 PM

Assalamualaikum,

pagi jumaat yang redup-redup gitu..
da lama rasenye tak menulis ni..
rindu, benci. suka, duka..
lahaii..
tapi papepun hari ni aku nak menulis, boleh??
-------------------------------------------
boleh tak kalau awop jaga hati perasaan saya..
nampak macam gagah..
nampak macam perkasa..
tapi..
dalam awop tak tahu..
sakit kot awop buat macam tu kat sye..
sye buat kat awop nanti banyak pulak dipersoalkan..
nasib je sye ni penyabar..
nasib je tuh..
.....
soo tolong laa jaga hati sye ni sikit..
boleh kan..bukan susah pon..jaga perkataan awop tu sayang..
itu saja yang sye harapkan..

Salam.
Friday, July 3, 2015 @ 4:02 AM


Assalamualaikum

hope..
harapan..
adakah aku pemusnah?
penghancur?
pelebur?
pembasmi?
adakah?
aku tak tahu..
semua yang berharap kepadaku..
sering jatuhkan air mata..
kerana aku..
kerana kesilapan aku..
kerana perangai aku..
kenapa?
siapa aku di mata mereka?
siapa mereka di mata aku?
siapa aku di mata aku?
sendiri tidak tahu..
apatah orang lain..
mungkin ada yang tahu..
mungkin..
bukan aku kata tiada..
aku hanya kata "mungkin"..
ada atau tidak..
terserah..
aku tidak kisah..
aku tak kisah..
Tuesday, June 23, 2015 @ 4:19 PM
kata-kata ku dari hati

"maaf" kepada mereka

~ F ~

aku minta maaf atas kesilapanku ini..alpa nya aku disini sehingga aku terlepas cakap sesuatu yang tidak perlu diperkatakan pada seketika dulu..aku tak tahu apa yang kau rasa..dan aku tidak tahu apa yang aku rasa..yang penting aku membuat 1 kesilapan..minta maaf..setulus ikhlas dari hati..engkau salah seorang yang aku tidak boleh mentafsir..aku label kan kau sebagai pelik pada pandangan aku..pelik..ya kau memang pelik yang menarik..

~ N ~

engkau..si sepet..si amoi..gembira berkenalan dengan kau..tapi aku minta maaf atas kebodohan aku melarikan diri selepas soalan yang engkau berikan pada aku dahulu kala..baru sekarang aku perasan..kenapa aku lari..kenapa aku tak terus berikan jawapan..terima kasih atas luahan perasaan kau pada aku dulu..aku tahu..kau memang mature..serius mature..maaf dariku sehingga jurang antara aku dan kau semakin besar..maaf..

~ A ~

maaf..maaf..salah faham engkau terhadap aku suatu tika dahulu..ia buat orang lain bersangka lain..minta maaf sehingga membuat orang lain menyalah anggap kita berdua..serius..kita hanya kawan..kawan yang tiada penghujung..maaf sekali lagi dari mulut hina ni..maaf.

~ A ~

engkau..aku tak tahu kenapa..tapi aku masih ingat lagi kejadian itu..aku tak tahu siapa salah siapa betul..soo aku minta maaf..maaf..maaf..I should thanks to your pops..without him..i cant be like this..mungkin itu salah aku..and memang patut dye marah+nasihat aku..soo aku terima..thanks to you too..hope be forgiven..

~ A ~

maaf kerana membuat engkau tunggu..aku memang jahat kan..huu..tapi kau sabar..and aku buat engkau macam ni..maaf..hanya kata itu yang mampu terkeluar dari mulut..engkau tunggu dari dulu..tapi aku seperti mempermain kisah ini..sorry..

~ H ~

maaf kerana menyukai engkau dalam diam..tak minta izin pulak tu..maaf..

~ S ~

engkau orang pertama yang cakap dengan aku menggunakan bahasa sinis..yup..aku tak marah..hee..tapi..maaf sebab aku pernah tipu kau..maaf..maaf sebab aku bermain dengan kata-kata..maaf
___________________________________________________________________

~ Suka . Cinta . <3 .="" full="" stop="">
Tuesday, April 21, 2015 @ 2:20 PM

~In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful~


akhirnya dapat jua aku berblogging sekali lagi..
da lama rasanya aku tak menaip kat dalam ni..
macam angin..kejap ada kejap takdak..
bukannya apa..
selalu jugak tengok-tengok blog ni..
tapi nak menaip tu..Allah..malasnya lah..
tak taw nak cita apa..adehh..
tapi alhamdulillah..lepas ni da boleh mula balik berblogging walaupun hanya beberapa kali..haha
rasanya itu je kot untuk kali ini..
banyak lagi benda yang nak kene setel kan..
shooting, script, drama night, figure drawing..bablabla..
better siapkan sebelum aku FAIL..hee..
tak sanggup nak dengar word tu lagi..
bubye..
Friday, February 20, 2015 @ 10:59 AM

~In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful~

jika aku boleh terbang tanpa sayap,
aku terbang.
jika aku boleh terbang sesuka hatiku,
aku terbang.
namun,
aku terbatas.
aku tiada sayap.
mahupun kebebasan.
tetapi,
aku tetap mahu terbang,
aku tetap mahu terbang,
aku tetap mahu terbang,
pulang.

- Myun -
@ Copyrights MyunJerr 2011/2015